Krönika

Don’t Move!

Rörelsekontrollerna är på ingång på samtliga fronter, vare sig vi vill det eller inte. Jag personligen hade gärna sett att Microsoft och Sony provade nya grepp istället, men det hör till en annan diskussion.

Av de två som nu lanseras under hösten tror jag ändå mest på Sonys Move. Kontrollen representerar ändå samma kontrollschema som på Nintendo Wii och det har ju visat sig vara fungerande, åtminstone ibland. Även om de bästa spelen till PS3 aldrig kommer bli bättre tack vare Move så kanske andra spel kan utnyttja konceptet på nya, spännande sätt. Ett fungerande konsol-RTS i HD, t.ex.

Men en rätt komisk sak med hela modulen är något som jag snappade upp under ett avsnitt av Totally Rad Show, där en av värdarna i ett demobås under E3 blivit ombedd att inte röra sig medan han testade Move..

..Ni förstår va?

”- Don’t Move while playing with Move”.

Man kanske borde övervägt namnet lite till?

Kommentarer

  1. tommy håkansson skriver:

    Problemet med Move är att det kommer förvirra konsumenterna eftersom så mycket säljs separat. Och ska man ha allt kostar det till och med mer än Kinect förväntas kosta. Och ska man spela två i boxningsspelet måste man ha 4 stycken stavar. Shiet!

    Sen tror jag den genomsnittlige casualkonsumenten kommer ha svårt att förstå varför de ska punga ut med X antal tusenlappar för att få vad som för en genomsnittlig casualkonsument ser ut som en Wii med kamera.

    Sen vet jag inte om casualmarknaden är mättad av Wii. Kanske är det något Nintendo vet som inte vi vet, och det är därför de plötsligt satsar på hardcore i stället.

Skriv en kommentar