Quicktitt

Besiege

Peter har en ganska dyr utbildning men inte ett öre av dessa har gått till att tänka som en ingenjör. Beviset ser vi i en denna quicktitt av indie-hitten Besiege där målet är lika delar fysiksandlåda och förstörelse av medeltida krigsobjekt.

Kommentarer

  1. Fantastiskt klipp! Passade min bakfulla hjärna! Måste verkligne spela det där spelet

    • Peter Ahonen skriver:

      Så jävla gött med lets play-videos och liknande när en har träkeps. Kul att kunna bidra från andra hållet så att säga. Och att du gillade videon! More to come!

  2. grillchirre skriver:

    Det här känns som ett spel som kunde ha kommit ut under 90-talet. I like, såna här spel behövs.

  3. Ruben skriver:

    Först: Bra redigerat där. Musiken, snabbspolningen och “MAN KAN FLYGA!!!”-klippningen var den extra lilla kryddan som behövdes här. Det var nämligen länge sedan teknik och fysik var så underhållande att titta på (oss humanister emellan så lider jag med dig. Teknik är och förblir ett hjärnmanglande åbäke, oavsett tidsålder).

    Sedan: Går det att ge maskiner Darwin Awards? I så fall så får dina kreationer samtliga utmärkelser.

    • Peter Ahonen skriver:

      Tack! Jag har precis bara börjat lära mig videoredigeringsprogrammet jag har och har öht inte klippt grejer sen gymnasiet. Är en givande process.

      Och visst är det ett helvete? Det blir ju lite så när en tänker intuitivt kring dessa saker, skapar som ur en lerklump. Är lite som att rita utan att kunna rita. Ingenjörer hade planerat efter olika inlärda principer liksom medan jag bara försökte skapa ur tomma intet.

      Så ja, Darwin Awards funkar utmärkt för detta. Som att någon barn-idiot-gud skapat levande varelser ur inspiration, gurglande sprattlande saker utan försvar eller överlevnadsförmåga.

  4. Emil Söderman skriver:

    Han har gjort det igen!

    Återigen en bra quicktitt Peter, håller med ruben om “Man kan flyga?!!” snyggt klippt där!

    Spelet ser ju riktigt underhållande ut och jag hoppas de vidareutvecklar det mer, hade gärna sett något slags “custom” läge där man kanske han ha fler maskiner och själv välja hur många motståndare/små riddare man ska slakta.
    Vore ju ett fantastiskt spel att ha en level editor i som man kan ge spelarna så de kan dela med sig av egna kreationer och utmaningar. Men sånna planer kanske redan finns?

    Ska definitivt hålla kolla på det när det lämnar early access.

    • Peter Ahonen skriver:

      Jag nästan förutsätter att möjligheten att skapa pussel/banor åt varandra att klura ut blir del av spelet. Nästan ett måste. Så även multiplayer, någon slags medeltida Robotwars. Herregud vilka implikationer. Kan bli ett spel man talar om i åratal om de lyckas få ihop nätkod och fysikmotor på det sättet.

      Tack för kommentar!

  5. sanojas skriver:

    Härlig quicktitt! Skrattade gott:)

  6. Robin skriver:

    Detta verkar va helt underbart ju =)

  7. David med D skriver:

    Skrattade så jag väckte flickvännen vid 24:00 och framåt! :’D

Skriv en kommentar