#Spoilercasten pĂ„ Mass Effect-trilogin Ă€r ett samarbete mellan Anders/Tobias frĂ„n Svampriket och Peter/Mattias frĂ„n Play Before You Die. Vi spelar alla tre spelen med samma karaktĂ€rer, men med olika val och konsekvenser – helt utan kompromisser. Missade du första delen sĂ„ finns den hĂ€r.
Â
NÀr vi sÀtter igÄng med den andra delen i vÄrt mastodontprojekt sÄ Àr det nog ingen av oss som anar exakt hur episkt det kommer bli. Mass Effect 2 hÄller oss sysselsatta mycket och lÀnge, och avsnittet klockar dÀrav in pÄ över 640 minuter (10 timmar och 40 minuter).
Det sista avsnittet slÀpps om nÄgra veckor. HÄll till godo sÄ lÀnge!
Mass Effect Àr Sà himla bra. Jag trodde jag var klar med den sagan efter att ha klarat första spelet otalet gÄnger, andra likasÄ och trean endast en gÄng. Att jag hade fÄtt ett definitivt avslut pÄ min Shepard.
Men tro tusan att era spoilercasts har vÀckt min lust, jag mÄste ha mer Mass Effect. Jag vill bli ett med det fantastiska universumet igen!
NÀ, nu Äker jag till Webhallen och handlar pÄ mig spelen Ànnu en gÄng. Förhoppningsvis Àr jag i synk med er lagom till nÀsta avsnitt.
Otroligt roligt med samarbete sajterna emellan, ni mĂ„ste fortsĂ€tta efter att detta Ă€r slut! đ
Första gÄngen jag kommenterar, har lyssnat mig igenom era arkiv med svamppod fyrkant. Lyssnade och njöt med Spoilercast ME1, och nu denna Àr cirka 8 timmar in och all musik som klipps in ger mig rysningar.
Allt som allt, jag Àlskar det ni gör och skall nog Àven subscriba pÄ play before you die.
Himmel och pannkaka, hÀr har ni prickat rÀtt gubbar!
Detta Àr sannerligen ett av de bÀttre avsnitten ni gjort och FY vad kul det Àr att fÄ gÄ sida vid sida med er genom mass effect igen. Det hÀr Àr nÄgot ni mÄste köra vidare pÄ, kanske inget tvÄng att ha med Playbeforedie-grabbarna utan ta in fler frÄn redaktionen.
Mycket bÀttre Àn tidigare spoilercasts dÄ rpg med val ger mer variation. SnÀlla, fortsÀtt! (Det hÀr borde ni lÀtt kunna ta betald för med.)
Tack för ert underbara jobb, Ă€lskar er alla fyra. đ
Och jag som Àr mitt uppe i att skapa den ultimata sparfilen till DA:I mÄste lÀgga ner det hela för att spela om Mass Effect igen. Helt underbart avsnitt.
Nedrans. Mass Effect 2 var liksom inte mindre digitalt knark Àn ME1.
Podden Àr förresten rent vansinne. Efter sÄdÀr 40 minuter sitter ni och diskuterar utseendet pÄ Illusive Mans cigarett.
Jag Àlskar det! à terigen sÄ Àr det en fascinerande resa att bara sitta och lyssna pÄ era vÀgvÀl.
Det finns mycket att sĂ€ga, kommentera och diskutera, men dĂ„ skulle det krĂ€vas oĂ€ndliga rader text för att fĂ„ med allt. Kanske behövs en spin-off-pod enbart tillĂ€gnad uppföljning och fördjupad diskussion đ
Ser nu verkligen fram emot den avslutande delen av bÄde spelet, min egen fÄraherdes Àventyr och era diskussioner. VÀl mött dÄ detta sker.
Anders som klipper begravdes lite lĂ€tt under klippningsarbetet men planen Ă€r nu pĂ„ fredag. En liten hint Ă€r att avsnittet blir Ă€nnu lĂ€ngre Ă€n del 2 đ
Tack för ett grymt avsnitt! jag fullkomligt Àlskar spoilercastsen. Bara sjunka ner totalt i mass effect nörderi i flera timmar <3
ser fram emot nĂ€sta avsnitt, stĂ€mmer in med peter g, skulle det inte vara ute i fredags? i need my fix! đ
keep up with the going of the good
PÄ Svampriket skriver vi om intryck, Äsikter, spekulationer, nyheter och diverse trams. Ibland med eller utan hjÀrna men alltid med hjÀrta. Meningen Àr att det ska vara underhÄllande och personligt i första hand, men Àven informativt och reflekterande kring vad som hÀnder i spelvÀrlden.
HÀr publiceras de alster som har hela redktionen som avsÀndare.
Gött! Fredagen blev just Ànnu bÀttre!
AAARGH. Ălskade första avsnittet. Hoppas andra Ă€r lika bra. Förhoppningsvis har Peter lyckats göra lite side quests denna gĂ„ng đ
Mass Effect Àr Sà himla bra. Jag trodde jag var klar med den sagan efter att ha klarat första spelet otalet gÄnger, andra likasÄ och trean endast en gÄng. Att jag hade fÄtt ett definitivt avslut pÄ min Shepard.
Men tro tusan att era spoilercasts har vÀckt min lust, jag mÄste ha mer Mass Effect. Jag vill bli ett med det fantastiska universumet igen!
NÀ, nu Äker jag till Webhallen och handlar pÄ mig spelen Ànnu en gÄng. Förhoppningsvis Àr jag i synk med er lagom till nÀsta avsnitt.
Otroligt roligt med samarbete sajterna emellan, ni mĂ„ste fortsĂ€tta efter att detta Ă€r slut! đ
Första gÄngen jag kommenterar, har lyssnat mig igenom era arkiv med svamppod fyrkant. Lyssnade och njöt med Spoilercast ME1, och nu denna Àr cirka 8 timmar in och all musik som klipps in ger mig rysningar.
Allt som allt, jag Àlskar det ni gör och skall nog Àven subscriba pÄ play before you die.
<3 <3 <3 <3 <3
Första gÄngen en pod Àr lika lÄngt som spelet? NÀ men jÀvla ambitiöst killar!
Himmel och pannkaka, hÀr har ni prickat rÀtt gubbar!
Detta Àr sannerligen ett av de bÀttre avsnitten ni gjort och FY vad kul det Àr att fÄ gÄ sida vid sida med er genom mass effect igen. Det hÀr Àr nÄgot ni mÄste köra vidare pÄ, kanske inget tvÄng att ha med Playbeforedie-grabbarna utan ta in fler frÄn redaktionen.
Mycket bÀttre Àn tidigare spoilercasts dÄ rpg med val ger mer variation. SnÀlla, fortsÀtt! (Det hÀr borde ni lÀtt kunna ta betald för med.)
Tack för ert underbara jobb, Ă€lskar er alla fyra. đ
Och jag som Àr mitt uppe i att skapa den ultimata sparfilen till DA:I mÄste lÀgga ner det hela för att spela om Mass Effect igen. Helt underbart avsnitt.
Nedrans. Mass Effect 2 var liksom inte mindre digitalt knark Àn ME1.
Podden Àr förresten rent vansinne. Efter sÄdÀr 40 minuter sitter ni och diskuterar utseendet pÄ Illusive Mans cigarett.
Jag Àlskar det! à terigen sÄ Àr det en fascinerande resa att bara sitta och lyssna pÄ era vÀgvÀl.
Det finns mycket att sĂ€ga, kommentera och diskutera, men dĂ„ skulle det krĂ€vas oĂ€ndliga rader text för att fĂ„ med allt. Kanske behövs en spin-off-pod enbart tillĂ€gnad uppföljning och fördjupad diskussion đ
Ser nu verkligen fram emot den avslutande delen av bÄde spelet, min egen fÄraherdes Àventyr och era diskussioner. VÀl mött dÄ detta sker.
NÀr kommer nÀsta del? Var det bara jag som trodde den skulle komma i fredags eller har jag missuppfattat det helt?
//Peter
Anders som klipper begravdes lite lĂ€tt under klippningsarbetet men planen Ă€r nu pĂ„ fredag. En liten hint Ă€r att avsnittet blir Ă€nnu lĂ€ngre Ă€n del 2 đ
Stackars Anders. Hörde ryktas om att sista avsnittet var 10h+?
Började precis lyssna pĂ„ 4h-avsnittet av Metroid frĂ„n Retroresan, sĂ„ jag har att sysselsĂ€tta mig med nu. đ
Tack för ett grymt avsnitt! jag fullkomligt Àlskar spoilercastsen. Bara sjunka ner totalt i mass effect nörderi i flera timmar <3
ser fram emot nĂ€sta avsnitt, stĂ€mmer in med peter g, skulle det inte vara ute i fredags? i need my fix! đ
keep up with the going of the good