MSi-debatten Ă€r igĂ„ng igen, tack vare en vanlig missuppfattning dĂ€r man antar att motstĂ„ndet mot Booth Babes var relaterat till den sexuella objektifieringen av de individuella kvinnorna, istĂ€llet för en diskussion om att ett företag valde att dra kompetenslinjer mellan kön och hur detta var ett uttryck för ett mönster som finns i branschen och som i förlĂ€ngningen verkar exkluderade mot sĂ„vĂ€l kvinnliga som icke-heterosexuella konsumenter.Eftersom sĂ„ mĂ„nga (bland annat Svamprikets husgudinna Åsa Roos och eminenta EmmyZ, som sa allt jag skulle ha sagt i ett mer seriöst inlĂ€gg) redan tagit pĂ„ sig de analytiska grĂ„skaleglasögonen gett vuxna inlĂ€gg i diskussionen sĂ„ tĂ€nker jag ta the low road och helt enkelt bara gĂ„ direkt pĂ„ sakfrĂ„gan och ANVÄNDA CAPSLOCK.För, ni vet, det hĂ€r Ă€r Svampriket.

LÄt mig illustrera problemet nÀr det kommer till diskussionen om booth babes:

Ni förmodat vita heterosexuella mĂ€n tror att vi vill ta ifrĂ„n er rĂ€tten att se pĂ„, samt skuldbelĂ€gga ert begĂ€r för DET HÄR:
medan vi  Ä vĂ„r sida vill fĂ„ bukt med en marknadsstruktur som exkluderar och osynliggör kvinnliga och icke-heterosexuella konsumenter och uppnĂ„ DET HÄR:
Utan att det för den sakens skull blir SÅ HÄR:
 
Det Ă€r inget fel med att vilja se och uppskatta DET HÄR:
men det Ă€r inte okej nĂ€r det anvĂ€nds SÅ HÄR:
av SÅNA HÄR
:
vilket gör att SÅNA HÄR:
kĂ€nner SÅ HÄR:
Om man istĂ€llet inkluderade lite av DET HÄR:
i SÅNT HÄR:
SĂ„ skulle SÅNA HÄR:
kanske kĂ€nna lite mer SÅ HÄR:

och kĂ€nna att DET HÄR:

var nÄgot som faktiskt kunde vara intressant för dem.

SnÀlla heterosexuella förmodat vita man, jag vill inte ta frÄnta dig rÀtten att titta pÄ snygga tjejer, eller tycka de Àr snygga, eller kÀnna lusta mot dem Jag vill inte ta ifrÄn den individuella tjejen rÀtten att gÄ pÄ ICA i stringbikini. Jag vill inte eliminera snygga, sexiga och heta kvinnor i spel. Jag vill att jag ska rÀknas in som en potentiell mottagare och konsument nÀr man marknadsför (och i förlÀngeningen utvecklar) ett spel, Och jag vill motverka att kvinnor, nÀr de vÀl inkluderas i marknadsföringen, enbart gör det för att förstÀrka att reklamen riktar sig till unga mÀn. Det gÄr att göra sexig marknadsföring som inte verkar exkluderande, Det gÄr ocksÄ att rikta sig till unga mÀn utan att vara taktlös (de Àr trots allt inte dumma i huvudet, utan högst medvetna konsumenter), precis som det gÄr att fÄnga tjejers intresse utan fÀrgen rosa. Det Àr bara den lÀttaste vÀgen och det Àr en vÀg man mÄste sluta ta.

För att sammanfatta;

OKEJ

OKEJ

OKEJ

INTE OKEJ

Okej?

(MinitÀvling! Försten att fÀlla en kommentar om att tjejerna som gejmar pÄ mÀssbilden Àr fula vinner en tablettask! Vinnaren stÄr för porto och andra kringkostnader, vilket kan inkludera leverans av vinst med hyrd limosin)