MSi-debatten är igång igen, tack vare en vanlig missuppfattning där man antar att motståndet mot Booth Babes var relaterat till den sexuella objektifieringen av de individuella kvinnorna, istället för en diskussion om att ett företag valde att dra kompetenslinjer mellan kön och hur detta var ett uttryck för ett mönster som finns i branschen och som i förlängningen verkar exkluderade mot såväl kvinnliga som icke-heterosexuella konsumenter.Eftersom så många (bland annat Svamprikets husgudinna Åsa Roos och eminenta EmmyZ, som sa allt jag skulle ha sagt i ett mer seriöst inlägg) redan tagit på sig de analytiska gråskaleglasögonen gett vuxna inlägg i diskussionen så tänker jag ta the low road och helt enkelt bara gå direkt på sakfrågan och ANVÄNDA CAPSLOCK.För, ni vet, det här är Svampriket.

Låt mig illustrera problemet när det kommer till diskussionen om booth babes:

Ni förmodat vita heterosexuella män tror att vi vill ta ifrån er rätten att se på, samt skuldbelägga ert begär för DET HÄR:
medan vi  å vår sida vill få bukt med en marknadsstruktur som exkluderar och osynliggör kvinnliga och icke-heterosexuella konsumenter och uppnå DET HÄR:
Utan att det för den sakens skull blir SÅ HÄR:
 
Det är inget fel med att vilja se och uppskatta DET HÄR:
men det är inte okej när det används SÅ HÄR:
av SÅNA HÄR
:
vilket gör att SÅNA HÄR:
känner SÅ HÄR:
Om man istället inkluderade lite av DET HÄR:
i SÅNT HÄR:
Så skulle SÅNA HÄR:
kanske känna lite mer SÅ HÄR:

och känna att DET HÄR:

var något som faktiskt kunde vara intressant för dem.

Snälla heterosexuella förmodat vita man, jag vill inte ta frånta dig rätten att titta på snygga tjejer, eller tycka de är snygga, eller känna lusta mot dem Jag vill inte ta ifrån den individuella tjejen rätten att gå på ICA i stringbikini. Jag vill inte eliminera snygga, sexiga och heta kvinnor i spel. Jag vill att jag ska räknas in som en potentiell mottagare och konsument när man marknadsför (och i förlängeningen utvecklar) ett spel, Och jag vill motverka att kvinnor, när de väl inkluderas i marknadsföringen, enbart gör det för att förstärka att reklamen riktar sig till unga män. Det går att göra sexig marknadsföring som inte verkar exkluderande, Det går också att rikta sig till unga män utan att vara taktlös (de är trots allt inte dumma i huvudet, utan högst medvetna konsumenter), precis som det går att fånga tjejers intresse utan färgen rosa. Det är bara den lättaste vägen och det är en väg man måste sluta ta.

För att sammanfatta;

OKEJ

OKEJ

OKEJ

INTE OKEJ

Okej?

(Minitävling! Försten att fälla en kommentar om att tjejerna som gejmar på mässbilden är fula vinner en tablettask! Vinnaren står för porto och andra kringkostnader, vilket kan inkludera leverans av vinst med hyrd limosin)